Ez a honlap sütiket (Cookie-kat) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához!

Adatvédelmi tájékoztató!

 

Hírek

Termékdíjátalány

Beküldve: Hírek

Termékdíjátalány

 

Módosult a környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. számú törvény. A 2015. évi CLXVIII. törvénymódosítást az Országgyűlés a 2015. november 3-i ülésnapján fogadta el. Megjelent a Magyar Közlöny 2015/172. számában.

Az új termékdíjtörvény bevezeti a gépjárművek esetében a gépjárművenkénti átalány termékdíjat. Az átalány termékdíj a korábbi bonyolult és áttekinthetetlen rendszer után valamennyi importőr számára egyszerűsíti, vagyis olcsóbbá teszi az adminisztrációt, csökkenti a hiba kockázatát, ezáltal a büntetés veszélyét. Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete hosszú éveken át tette le és tartotta életben javaslatát a termékdíjátalány bevezetésére.

 

Több más jogosult mellett a termékdíjátalány vonatkozik a  gépjármű alkotórészeként, tartozékaként termékdíjköteles terméket belföldi forgalomba hozó, saját célra felhasználó vagy készletre vevő kötelezett számára, mint meghatározott díjfizetési kötelezettség.

A kötelezett a  bevallás adatait forintban, a  tömegadatokat – a  gépjármű alkotórészét, tartozékát képező termékdíjköteles termék kivételével – két tizedes jegy pontossággal kilogrammban tünteti fel. Termékdíjátalány-fizetés választása során a gépjármű alkotórészét, tartozékát képező termékdíjköteles termék esetében a gépjármű mennyiségét kell a bevallásban feltüntetni.

 

Termékdíjátalány-fizetés választása esetén a gépjárművek termékdíjköteles termék alkotórészeinek, tartozékainak átlagos tömege és az átalánydíj összege:

 

1.

Vtsz. és HR alszám, megnevezés

a) akkumulátor (kg/db)

b) gumiabroncs (kg/db)

c) kenőolaj (kg/db)

d) elektromos, elektronikai berendezés (kg/db)

átalány termékdíj (Ft/db)

2.

8703 21 Más szikragyújtású, dugattyús, belső égésű motorral működő jármű legfeljebb 1000 cm3 hengerűrtartalommal.

 10

 25

 7

 17

 4 000

 3.

8703 22 Más szikragyújtású, dugattyús, belső égésű motorral működő jármű 1000 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 1500 cm3 hengerűrtartalommal.

 13

 35

 9

 20

 5 000

 4.

8703 23 Más szikragyújtású, dugattyús, belső égésű motorral működő jármű 1500 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 3000 cm3 hengerűrtartalommal.

 15

 40

11

23

6 000

5.

 8703 24 Más szikragyújtású, dugattyús, belső égésű motorral működő jármű 3000 cm3-t meghaladó hengerűrtartalommal.

 15

 45

11

35

 7 000

6.

8703 31 Más kompressziós gyújtású, dugattyús, belső égésű (dízel vagy féldízel) motorral működő, legfeljebb 1500 cm3 hengerűrtartalommal.

 18

 35

 7

 17

 5 000

 7.

8703 32 Más kompressziós gyújtású, dugattyús, belső égésű (dízel vagy féldízel) motorral működő, 1500 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 2500 cm3 hengerűrtartalommal.

 20

 40

9

22

 6 000

 8.

8703 33 Más kompressziós gyújtású, dugattyús, belső égésű (dízel vagy féldízel) motorral működő, 2500 cm3-t meghaladó hengerűrtartalommal.

 22

45

11

30

7 000

 9.

8703 90 Más (elektromotoros motorral, más).

12

 40

 2

 60

7 000

10.

8711 10 Motorkerékpár (beleértve a segédmotoros kerékpárt [moped] is), oldalkocsival is; legfeljebb 50 cm3 hengerűrtartalmú, dugattyús, belső égésű motorral működő.

 3

6

1

2

1 000

 11.

Motorkerékpár (beleértve a segédmotoros kerékpárt [moped] is), oldalkocsival is; 50 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 250 cm3 hengerűrtartalmú, dugattyús, belső égésű motorral működő.

 4

10

 20

6

500

12.

8711 30 Motorkerékpár (beleértve a segédmotoros kerékpárt [moped] is), oldalkocsival is; 250 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 500 cm3 hengerűrtartalmú, dugattyús, belső égésű motorral működő.

 4

 10

 3

 10

 2 000

13.

8711 40 Motorkerékpár (beleértve a segédmotoros kerékpárt [moped] is), oldalkocsival is; 500 cm3-t meghaladó, de legfeljebb 800 cm3 hengerűrtartalmú, dugattyús, belső égésű motorral működő.

 4

11

4

14

 2 500

 14.

8711 50 Motorkerékpár (beleértve a segédmotoros kerékpárt [moped] is), oldalkocsival is; 800 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú, dugattyús, belső égésű motorral működő.

 4

 14

 5

18

 3 000

Pénztárgépre kötelezettek

Beküldve: Hírek

Taxisok, tisztítók, pénzváltók készülhetnek az online kasszára

Újabb ágazatokat köteleznek arra, hogy a pénztárgépeiket kössék be az adóhivatalhoz. Most a szolgáltatási szektor van soron, az ígéretek szerint most elegendő időt hagynak a felkészülésre.

A kormány a feketegazdaság visszaszorítását segítő további lépésekre készül, így az elektronikus számlarendszer elindítására, valamint az online pénztárgépek bevezetésére a szolgáltatóknál, egyebek mellett a gépjármű szervizeknél, taxiknál, tisztítóknál, a konditermeknél, a wellnessnél pénzváltóknál – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. (Az élelmiszer-automatákba is bele akar pillantani a NAV.)

A miniszter korábban már jelezte: ezúttal elegendő időt adnak a felkészülésre, a cél, hogy a következő évet már minden vállalkozás úgy kezdhesse meg, hogy tudja: kell-e új berendezést vennie, s ha igen, mikorra kell azt rendszerbe állítania. Mérlegelik azt is, hogy kell-e az államnak segítséget nyújtania a beszerzéshez.

Tavaly az uniós adatok alapján több mint háromszázmilliárd forinttal emelkedett a forgalmi adó címén befolyt összeg, és ennek a növekménynek legalább a fele, 180-190 milliárd forint az online gépek használatából, a feketegazdaság visszaszorításából eredt – tette hozzá a miniszter. Korábban már pedzegette a kormányzat, hogy kiterjesztik a szolgáltatásokban is az online kasszát, de Orbán Viktor akkor nemet mondott a kezdeményezésre.

Az online kasszák bevezetése csak részben fehérítette ki a kiskereskedelmet, ugyanakkor a kasszák bekötése óta eltelt időszak megmutatta, hogy mekkora lehet az adócsalás mértéke a szektorban. A becslések szerint ugyan csak az idén áfából 200 milliárddal folyik be több a költségvetésbe az online kasszák fehérítő hatása nyomán. A kereskedők szokásait a Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása is jól tükrözi miszerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné, ugyanakkor a túlnyomó többség belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni.

Forrás: Iposz hírlevél 2015.11.25.

Feketén javítanak

Beküldve: Hírek

AUTÓSZERVÍZ. Az 50 ezer műhely negyede legális
LISTA. Januárban jelenik meg a regisztrált cégek névsora
SZAKMA. Nem várnak érdemi javulást

 

Metropol magazin, 2015. november 20.-ai szám, 2. oldal
www.metropol.hu

 

Módosult a környezetvédelmi termékdíjról szóló szabályozás

Beküldve: Hírek

Egyszerűsödik az egyéni hulladékkezelést választók díjfizetése, a gépjárműgyártók és forgalmazók átalánydíjat fizethetnek és a külföldi gazdálkodóknak is fizetniük kell, ha díjköteles termékeiket online értékesítik magyarországi vevőnek - egyebek mellett ezekről döntött az Országgyűlés a környezetvédelmi termékdíjról szóló jogszabály módosításával.

A módosításokat 111 igen, 28 nem szavazattal, 32 tartózkodás mellett fogadták el. A változás fontos eleme, hogy személyautók és motorok esetében a díjköteles alkatrészek - például gumi, akkumulátor, egyéb kőolajtermékek, elektronikai berendezések - után a termékdíj átalány alapon megfizethető. Ez közel 1200 gazdálkodót, gépjárműgyártókat és forgalmazókat érint.

A parlament pontosította a szankciórendszert és bővítette az értelmező rendelkezéseket is. E szerint a nem szabályozott esetekben az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezései az irányadók.

A jogszabály-módosítás az egyéni hulladékkezelést választókat is érinti, az eddigi negyedéves bevallási és fizetési kötelezettséget felváltja az évente egyszeri előleg bevallási és megfizetési, majd a tárgyévet követő éves elszámolási kötelezettség.

A jogszabály emellett már a külföldi, de hazai áfaregisztrációval rendelkező értékesítők termékdíjfizetési kötelezettségét is rögzíti online értékesítés esetén.

V. Németh Zsolt, a földművelési tárca környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára korábban azzal indokolta a módosításokat, hogy a gazdálkodók és a hatóságok azonosan értelmezzék és alkalmazzák a szabályokat, s csökkenjenek az adminisztratív terhek, különösen az egyéni hulladékkezelők esetében.

 

Forrás: Kamara Online, MTI

Egy autójavítás margójára...

Beküldve: Hírek

Tisztelt Szakma Társaim!

Az elmúlt időszakban megint több levelet kapunk az autót használó társadalomtól.

Természetesen egyáltalán nem tudunk szemet hunyni a problémák felvetése felett muszáj foglalkozni a kérdéssel. Érdemes az üzemeltető gondolatait elemeznünk és a változás irányában lépni. Rég óta tartom országszerte a fórumokat, de úgy látszik, hogy nem fogadják meg a tanácsaimat a szakmát művelő vállalkozások. Valószínű hogy a kényszer megoldások fognak csak változás hozni. Én úgy gondolom, hogy azt ne várjuk, meg sokan veszthetünk rajta.

Tisztelettel javaslom, hogy az alábbi járműüzemeltető felvetését figyelmesen olvassák végig.

Az AOE Elnöksége nevében: Spindler Tibor  Elnök

 Tisztelt Autószerelők Országos Egyesülete,

 Amennyiben nem bánják, az idejüket rabolnám egy kicsit és megosztanék Önökkel – tanulságul – egy tegnapi történetet.

Az átlagnál jobban igénybevett gépjárművemnél  adódott egy a szokásos használatból adódó kopás végett keletkező „jelentősebb” műszaki, illetve még egy kis mértékű, de kevésbé problémás – de ellenben bosszantó - meghibásodás.

A „jelentősebb” műszaki probléma maga a beragadó termosztát és a motor elégtelen hőmérséklete, míg a bosszantó a bal oldali tompított izzó kiégése, amit – a gyártónak köszönhetően – csak megbontással (lökhárító vagy kerékjárati dob) lehet cserélni.

Műszaki beállítottságom – gépész mérnök és hobbi szinten múzeális gépjármű restaurátor – magam is elvégeztem volna ezeket a szereléseket, de sajnos hely hiányában (jelenleg nem rendelkezem sem garázzsal, sem saját udvarral), szerelőműhelyt kellett megbíznom a munka elvégzésével. Holott, utólag belátva ez nagy hiba volt, mert már volt velük kapcsolatban negatív  tapasztalatom.” egy gömbfej cseréről és felnire szerelt téli gumi cseréjéről), ahol szintén gyanúsan vastagon fogott a ceruza. De, mivel az időm drága, nem tehettem meg, hogy máshol szereltessek.

 Mivel sajnos az utóbbi pár évben  megtanultam bizalmatlan lenni a megbízott autószerelő műhelyekkel szemben, magam szereztem be a beépítendő alkatrészt – termosztát és megfelelő izzó –, amelyeknek csak a beszerelésével bíztam meg az érintett szerelő műhelyt. Bár tudom, hogy az autószerelő műhelyek rendszerint ragaszkodnak az alkatrészek általuk történt beszerzéséhez, hogy érvényesíteni tudják az alkatrész nagykereskedőknél számukra fennálló 25-40%-os alkatrész kedvezményeket, amiket – tapasztalatból mondom – kivételes esetben érvényesítsenek még akár csak részben is a megrendelő felé.

Messzebbről munkába járó autós vagyok aki kénytelen a munkahelyéhez közeli szerelőt választani – hogy szabadságot ne kelljen kivennem –, illetve a hideg bekövetkezte miatti sürgősség végett, a munkahelyem melletti  autószerelő műhely mellett döntöttem.

A szereléseket a műhely – más megbízásuk nem lévén – aznap 13:00 órakor kezdte meg. Az első lépcsőben –, közel 4(!) óra alatt kicserélték a termosztátot –, majd a következő nap sikerült további 7(!!!!) óra alatt a bal első tompított cseréjét is elvégezni.

 

Szeretném jelezni, hogy egyik nap sem kaptam semmilyen értesítést a szerelő műhelytől a szerelés státuszával kapcsolatban, sem telefonos, sem írásos formában. Ha a szerelések napján nem jelentkezem személyesen a műhelyben a 17:00-ás zárás előtt 5(!) perccel, akkor várhatóan nem kapom vissza a gépjárművem adott napon. Holott, az kikötés volt az autó átadásakor, hogy csak és kizárólag aznapi elhozással tudom szerelésre átadni a gépjárművemet. Természetesen a szerelés ideje alatt próbáltam kommunikálni magam is a műhellyel –  a másfél nap alatt ötször hívtam fel őket – de minden esetben „a még nem készült el.. majd hívunk, ha kész lesz.” választ kaptam.

A teljes szerelésre – csak a termosztát cserét végezték el addig, ugyebár – 27615Ft-ot „számláztak” ki. (Állítólag az EGR vákuumpumpát is ki kellet szerelni – csak ezt nem értem, hogy miért is kellett szerelni a tűzfalnál a termosztát végett..)

Míg a mai – effektíve megtörtént – tompított izzó cserét követően már 35235Ft-on állt a számla.. Mondom ezt úgy, hogy anyagköltségként összesen 2db, azaz kettő darab vízcső bilincs merült fel és bár olasz autóval rendelkezem, nem a prémium sportkocsi szegmens gyártóitól..

Ez volt az a pont, amikor teljesen jogosan úgy éreztem, hogy hülyének néznek.. Bevallom, nemtetszésemet hangosan kifejezve – közölve, hogy nem egy háziasszonyt, vagy pénzügyes embert próbálnak megvezetni –, de kifizettem a számlát. Tettem ezt csak azért mert számtalan hibát követtem el magam is – pl. nem kértem előzetes, írásos árajánlatot – ami ezt okozta. Így én is részese vagyok annak, hogy ez megtörténhetett.

 Ja, természetesen számlát nem, csak munkafelvételi lapot kaptam – melléletként csatolva.

De, ezzel kapcsolatban majd a NAV-ot és a Fogyasztóvédelmet kellene értesítenem inkább. De, minek? Hogy utána esetleg a munkát követően arra menjek ki a szerviz melletti céges parkolóba, hogy a kocsimat leöntötték fékolajjal?

 De, a legnagyobb hibát mégis akkor követtem el, amikor hittem az autószerelő műhelyt vezető és az azt felügyelő tulajdonos létező tisztességében. Hogy miért? Mert az Önöké egy erősen bizalmi szakma. Illetve kellene, hogy legyen.

Olyan, mint akár az ügyvédeké, az orvosé, vagy akár egy pénzügyi tanácsadóé. De, miért is az? Mert Önök olyan tudás birtokában vannak, ami az átlag ember számára nem felfogható sok esetben. De, míg egy sebész ezzel nem él vissza – nem teheti meg, mert a páciens élete van a kezében – a maguk szakmájában sajnos nagyon gyakori az üzletfelek úgymond „lehúzása” a mögöttes tudás hiányában. Holott, ez nem értem miért is történik meg? Miért nem éri meg egy autószerelőnek egy elégedett ügyfél gyakori visszatérése, ne adj’ Isten a szerelő műhely beajánlása. (Nézzék, pl. ahol én dolgozom mérnökként, kb. 200 potenciális, fizetőképes „fehérgalléros” dolgozik kb. 20 méterre az érintett műhelytől.)

 A velem megtörténteket – sajnos nem egyedi eset sem nálam, sem ismeretségi körömben – most megpróbálnám mások hasznára fordítani. Ezért javaslom Önöknek, mint ezen tevékenységet folytató szolgáltatók felügyeleti/ kamarájának/, hogy kiemelten figyeljenek oda,hogy a tagságukhoz tartozó műhelyek miként viszonyulnak a vevőik tisztességes kiszolgálásához, mielőtt a „tisztességes/becsületes autószerelő” kifejezés végérvényesen oximoronná változik.

 

Tisztelettel.…… Egy, az autószerelők többségében nagyon csalódott gépjármű tulajdonosok közül.

Regisztráció az ingyenes belépésért az Autotechnika Kiállításra!

Beküldve: Hírek

24. AUTÓTECHNIKA Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás
2015. október 28-31., HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont

 

Október végén újra megnyitja kapuit az AUTÓTECHNIKA-Autodiga,
társrendezvényével, az AUTOMOTIVE HUNGARY szakkiállítással. A kiállítók számának és
a kiállítási terület növekedése miatt, a két kiállítás együtt, a Budapesti Vásárközpont
legnagyobb, „A” pavilonjában kerül megrendezésre.

Az AUTÓTECHNIKA kiállítói, a hazai járműfenntartó-ipar jeles beszállítói, eszköz és
szolgáltatás ellátói - számos külföldi gyártó, világcég és a hazai gyártót is képviselve -
szinte a teljes, high-tech garázsberendezés kínálatot mutatják be.


Aktuális kiállítói lista: http://autotechnika.hungexpo.hu/hu/kiallitoi-lista

A kiállításhoz magas színvonalú szakmai programsorozat is kapcsolódik, mely
továbbra is 3 téma köré épül: OKTATÁS, TUDÁS, VÁSÁR

A kiállítás nyitónapjára szervezett konferencia mellett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal
(NAV) 3 napos előadás-sorozatot szervez közösen a Járműipari Forgalmazók Szellemi
Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületével (JAF), ez utóbbi standján, melyre várnak
minden érdeklődőt, aki felvilágosítást szeretne kapni a szellemi tulajdon-védelemről,
annak jogi hátteréről, szabályairól.

Idén hatodik alkalommal várja az érdeklődőket az Autóflotta Üzleti Konferencia,
melynek témái között szerepelnek a törvényi szabályozás aktualitásai, új pénzügyi
konstrukciók, TCO, használt autók/szerviz szolgáltatások és az "okos megoldások" a
flottapiacon.


A gyakorlat és az elméleti háttér mellett a megelőzés is jelen lesz a rendezvényen. A
"Látni és Látszani" standon ingyenes látásellenőrzésre jelentkezhetnek látogatóink.
A 3 kulcstémát szintén körülöleli az AOE és az X-Meditor által közösen szervezett
konferenciaprogram. Részletek: http://autotechnika.hungexpo.hu/hu/konferencia-programok

A széleskörű kiállítói kínálat mellett idén először az Autótechnika
kísérőeseményeként az F pavilonban megrendezésre kerül az 5. Auto+Motor+Sport
Expo. A technikai sportok interaktív fórumán a látogatók testközelből ismerhetik meg
a sportágakat, a kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat, és találkozhatnak kedvenc
versenyzőikkel.

Társrendezvény:
AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás
2015. október 28-30. (szerda-péntek)

Legyen Ön is részese a járműfenntartó-ipar komplex fórumának!

Bővebb információ és előzetes online szakmai regisztráció az ingyenes
belépésért: autotechnika.hungexpo.hu

Iskoláknak regisztráció:
http://www.eregistrator.hu/registration.php?ltid=LM&idid=C2&prid=ATC15&mode1=K&lngid=hu&fl
ogo=0&flag=0&c=0&initnew=1&nuv=1