Ez a honlap sütiket (Cookie-kat) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához!

Adatvédelmi tájékoztató!

 

Hírek

Online pénztárgép kötelezettség

Beküldve: Hírek

 

2016. szeptember 30-tól és 2017. január 1-jétől a kormány további ágazatokra terjeszti ki
az online pénztárgépek használatának kötelezettségét – jelentette be Varga Mihály
nemzetgazdasági miniszter budapesti sajtótájékoztatóján.

A vállalkozásokat és a magánszemélyeket terhelő adók csökkentése mellett a korábbiaknál jóval
szigorúbban kíván eljárni a kormány az adóelkerüléssel szemben – hangsúlyozta Varga Mihály.
Hozzátette: a feketegazdaság visszaszorításában jelentős szerepet játszott az online pénztárgépek
használatának és az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (EKÁER) bevezetése.
A gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet, a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet, a
motorkerékpár-alkatrész kereskedelmet és javítást végzők, a plasztikai sebészeti tevékenységet
folytatók, a diszkót, illetve táncteremet működtetők, a ruházati tisztító szolgáltatást végzők és a
különböző fizikai közérzetet javító és testedzési szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások lesznek
kötelezettek az online pénztárgép használatára szeptember 30-ától, 2017. január 1-jétől pedig a
pénzváltók csatlakoznak az online rendszerhez – tudatta Varga Mihály. A tárcavezető
megjegyezte, hogy 2017. január 1-jétől a személyszállító tevékenységet végző taxisok és uberesek
bevételéről is online adatokat kell szolgáltatni a NAV-nak.

A tárcavezető leszögezte: a pénztárgéprendelet módosításának előkészítésekor megvizsgálták,
hogy melyek azok a szolgáltató szektorok, amelyek esetében az átlagosnál lényegesen magasabb a
bevételek eltitkolásának aránya. A bevezetés időpontjánál szintén körültekintően járt el a
kormány, hiszen az érintetteknek megfelelő idő áll rendelkezésükre a készülékek beszerzéséhez.
Jelenleg 217 ezer online pénztárgép üzemel az országban többek között a kereskedelmi
egységekben, benzinkutaknál, a gyógyszertárakban, a vendéglátó üzletekben és a szállodákban –
emlékeztetett a tárcavezető kiemelve: a tárca számításai szerint 2014-ben 150-200 milliárd forint
többlet adóbevételt eredményeztek ezek a pénztárgépek a költségvetés számára, 2015-ben további
mintegy 60-90 milliárdos többletbevétel köszönhető a rendszer működésének.
A jogkövetően működő vállalkozások pozitív visszajelzése, a nemzetközi érdeklődés mellett az
államkassza bevételi adatsora is bizonyítja a rendszer sikerességét – emelte ki Varga Mihály.

Forrás: IPOSZ Hírlevél

Online regiszter rendszert hozott létre az NKH

Beküldve: Hírek

Online szervizregisztert hozott létre a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Csak regisztrált műhelyek szerepelhetnek a nyilvántartásban, ahol a szakemberek megvizsgálják, megfelelő-e a szerelő felkészültsége, a szerszámok és a technológia minősége. Ezzel a módszerrel elvileg elkerülhetők a vitás kérdések, illetve garanciát is vállalnak arra, hogy a beszerelt alkatrészek jó minőségűek voltak – hangzott el a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. MTI és más hírforrások

Óriási szükség volt arra, hogy a megfelelő műhelyek felkerüljenek egy hivatalos adatbázisba. A gépjárművek tulajdonosainak ugyanis tudniuk kell, milyen minőségű munkát várhatnak el attól a szerviztől, melyet éppen megtaláltak – mondta Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke.

Egyenlőtlen verseny a varázsgarázsokkal

Lábodi Csaba autómérnök hozzátette: leginkább a biztonság és a minőség területén nyernek az adatbázist használók. Ebben ugyanis olyan műhelyek szerepelnek, amelyekben minden lehetőséget megragadnak a továbbképzésre szakmailag, a műszaki fejlődésre. Ezeknek a cégeknek nem könnyű versenyezni a sufnituningokkal, a varázsgarázsokkal.

Az egyik hallgatói vélemény szerint az autószervizek régen is a „kész átverés kategóriájába” tartoztak. Egy másik hallgató pedig úgy vélte, a márkaszervizek még a „jövő hetet is felszámítják”. Állítja, találkozott olyan számlával, melyen külön, 8 ezer forintos tétel volt a hétvégi kapunyitás.

Jól jöhet a dokumentált szervizháttér

Spindler Tibor arra hívta fel a figyelmet, hogy a szerelés elválaszthatatlan a gépjárműbiztonságtól. Megemlítette azt is, hogy eladásnál jól jöhet, ha egy autónak nyomon követhető szervizháttere van.

Megjegyezte egyébként, hogy a márkaszervizek és a független szervizek jórészt ugyanazokat a tételeket számolhatják fel, előbbiek tarifája azonban magasabb lehet a fejlettebb műszerezettség miatt.

A minősített szerviz garanciával dolgozik

Mikulás Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság járműmódszertani főosztályának vezetője elmondta: a bejelentést követően egy helyszíni szemlén ellenőrzik a szerelők képzettségét, a berendezéseket. A minősített szervizek nagy valószínűséggel a szabályok szerint végzik tevékenységüket – hangoztatta.

Fontosnak nevezte, hogy a közlekedő járművek megfelelően biztonságosak legyenek. Ezért fontos betartani a szervizintervallumokat, melyeket tapasztalatai szerint itthon legfeljebb a garanciális idő végéig vesznek figyelembe az autótulajdonosok. A szervizhálózat tagjai képesek arra, hogy az adott kilométerfutás alapján kötelező vizsgálatokat elvégezzék, az ajánlott alkatrészeket cseréljék, a munkákat a szervizkönyvben regisztrálják, s minderre garanciát is vállalnak.

A megbízható szerelőre szavaztak többen

Egy hallgató azért kárhoztatta a márkaszervizeket, mert ott csak a munkafelvevővel beszélhet, nem pedig a szerelővel. Mint fogalmazott, ez szerinte olyan, mintha az orvosa nem állna szóba vele, csak kiüzenne az asszisztenssel, hogy milyen gyógyszert kell szedni.
Spindler Tibor azt javasolta az autót üzemeltetőknek, hogy a tavaszi és az őszi ellenőrzést mindenképp vegyék igénybe.

A hallgatói visszajelzések alapján egyébként a többség megbízható szerelőhöz viszi az autóját. A műsorkészítők között is ez a „megoldás győzött”. 

Interjú az MGE Elnökével, Erdélyi Péterrel

Beküldve: Hírek

Az Autószerelők Országos Egyesülete a Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós
Nagykoalíció több éves együttműködése lehetővé teszi, az általuk képviselt tagrendszerükbe
tartozó vállalkozások széleskörű tevékenységének megjelenítését az autós ágazatban. Erdélyi
Péter az MGE elnöke juttatta el az AOE részére, az általa képviselt szervezet 2015. évi
érdekképviseleti tevékenységének összefoglalóját.


Erdélyi Péter: jelentős változtatásokat szeretnénk

A válságból kivezető út nehézségeit jelzik a csak lassú ütemben gyarapodó hazai újautóeladások.
Az ideális magyar autópiacról, az egyesület szakmai érdekképviseleti
tevékenységéről, a gazdaság kifehérítéséről és a használtautó-beáramlás megállításáról
kérdezték Erdélyi Pétert, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE)
elnökét.

1. Hogyan értékeli az MGE vezetőjeként a 2015-ös év autópiacát?

- A magyar piac úgy alakult, ahogy azt előzetesen vártuk. Nem volt valami nagy fejlődés, de 2011 óta
folyamatosan lépegetünk előre. Reméljük, hogy ez a lassan emelkedő trend megmarad. A
személyautóknál mindenképpen ezt várjuk, a kis haszonjárműveknél azonban nem látjuk garantáltnak
a további fejlődést. A teherautóknál, buszoknál, motoroknál a tavalyinál csak kicsivel több eladást
várunk.

2. Miért? Mivel van gond?

Ha az átlagembernek több pénze és tartósan biztonságos bér vagy egyéb bevétele lesz, csak akkor
várható nagyobb vásárlási kedv. Nem véletlen, hogy Magyarországon tavaly elkelt 77 ezer autó, míg
az ugyancsak tízmilliós Belgiumban félmillió. Eléggé egyszerű a képlet. Ha javul a gazdasági
környezet, javul az életszínvonal, növekszik a jövedelem, akkor többen vesznek új autót. Ma
Magyarországon gyakorlatilag nulla az infláció, mélyen vannak a jövedelmek és hosszabb távon így
nem is számíthatunk drasztikus emelésekre. Befagynak az alacsony inflációval azok az árak, bérek és
értékaránytalanságok, amik kialakultak az elmúlt években.

3. Mit emelne ki az elmúlt év eredményeiből?

- 2014-2015-ben a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja volt az, amelyik közvetlenül
hatott az kizárólag a haszonjármű-piacra. Ott meg is látszott ez, a 17 ezer 600 jármű nincs is messze a
válság előtti 20-22 ezres darabszámtól. Várható, hogy idén is lesz valami ösztönzés. Az alapkamat
szint alacsony maradhat sokáig, így vannak kedvező hitelkonstrukciók, könnyebb hitelhez jutni.

4. Milyen jelentős változások történtek? Milyen sikeres lobbimunkát végzett az MGE
tavaly?

- A cégeknek nagyon jót tesz, hogy a környezetvédelmi termékdíj-átalányt tudják alkalmazni, nem kell
erre külön adminisztrációt fenntartani. Ez az importőröket érinti. Az elektromos autók
üzemeltetésének támogatásában számos eredmény született, amelyben sok más szervezettel
működtünk együtt. Javaslataink egy része valóra vált: elengedték a parkolási díjat Budapesten, nincs
cégautóadó, nincs kilowattadó, nincs átírási illeték, regisztrációs adó korábban sem volt. A
teherautóknál eltörölték a vagyonszerzési illetéket. A tavalyi év legfontosabb eredményének tartom a
járműtörténet intézményének a bevezetését. A jogszabály megszületet és adott az adtafelvételi- és
lekérdezi lehetőség. Ezt kell később bővíteni a biztosítási káresemények és javítási előzmények
regisztrációjával, ami jelentős előrelépés lesz a feketegazdaság elleni küzdelemben. Ide már nem
tölthetnek fel adatot a nem regisztrált szereplők. Nemcsak a márkaszervizeknek, hanem valamennyi
legális szerviznek ide fel kell tudnia tölteni a javítási adatokat. Mi ugyan a márkaszervizeket
képviseljük, de reálisan látni kell, hogy ma Magyarországon van kb. 500 márkaszerviz és 10-11 ezer
legális szerviz, akiknek meg kell kapniuk a jogosultságot az adat feltöltésre. A törvény hatályban van.
Lépésenként haladunk. Az első volt a kilométeróra állás felvétele a második volt ennek a Btk.-ba
integrálása. Most kb. 20 adatot lehet lekérdezni, már ez is nagy eredmény. A terv, hogy a baleset
időpontját lehet lekérni, a helyszínét nem, hogyan tört össze és mikor lett javítva. Természetesen a
személyi adatvédelem a legszigorúbban betartásra kerül.

5. Ön szerint mennyire fogja befolyásolni a vásárlásokat az Euro 6 norma bevezetése a
kishaszonjárműveknél?

- A személyautóknál sem befolyásolta, úgy gondolom, a kishaszonjármű-piacra ez a változás nem lesz
jelentős hatással. Nem várjuk azt, hogy emiatt ősztől visszaessen a vásárlási kedv. Aki cserélni akarja
munkajárművét, az cserélni fogja. Természetesen nem tudjuk, milyen árkülönbözet lesz a kétfajta
motor között.

6. Miként indult az idei év, mit jósol 2016-ra?

- Nagyon enyhe növekedést várunk, nyolcvanezer körüli személyautót, 18 ezer kishaszon-, legfeljebb
hatezer nagy haszonjárművet és kétezer körüli motort. Buszból tavaly közel 500 fogyott, idén 600-at
várunk. Nem vagyunk túl optimisták, mert egyelőre nem látjuk azt a gazdasági környezetet, amelyben
drasztikusan nőne a piac. Ha ezzel együtt szükségesnek látjuk, akkor módosítjuk az előrejelzéseinket.
Még akkor sem várok jelentős változást, ha valami a Jedlik Ányos tervben változni fog és az
elektromos autók értékesítésének ösztönzése érdekében születne döntés. Egyelőre az üzemeltetést
támogatják az új jogszabályokba foglalt kedvezmények, de a beszerzést még nem. Szándék van a
támogatásra, de nem tudjuk, végül megszületnek-e a szükséges döntések. Ha a 10 millió forint alatti
elektromos autók áfájának mértéke körül lenne a kedvezmény, azzal elégedettek lennénk. Úgy véljük,
egy 20-22 százalékos állami támogatásnak megfelelő adókedvezmény hozhatna változást.

7. Milyen tematika foglalkoztatja az idén az egyesületet?

- Folytatjuk a tavaly megkezdett témáinkat. A járműtörténeti nyilvántartás bevezetése és végrehajtási
elemeinek kidolgozása mellett szeretnénk a kilométeróra állás felvitelét sűríteni például gumicserénél,
szervizelésnél, rendőri igazoltatásnál. Lehessen látni, hogy két adatfelvétel között mennyivel nőtt,
adott esetben mennyivel csökkent a kilométeróra állása. Ideális lenne, a járműtörténet a
káreseményeket és a karbantartásokat is tartalmazná a korábban említett elvek mentén. A motorosok
érdekében kiigazítanánk a regisztrációs adót, mert sok esetben magasabb, mint az autóké, bevezetnénk
a robogó azonosítást a kötelező biztosítási plakettel, a 125 köbcentisek vezethetőségét pedig tovább
könnyítenénk. Mindezek nyomán várható a motorkereskedelmi piac tisztulása is. A nagyon idős
használtautó-dömping fékezésérére megfordítanánk a kilowattadót, fizessenek azok többet, akik autói
jobban szennyezik a környezetet és nem fordítva, ahogy most van. Minden importált gépjárműre
megfizettetnénk az import áfát, de tervezzük az első forgalomba-helyezés korlátozását kibocsátási
alapon, illetve a tulajdon átruházásának korlátozását bizonyos autókor felett. A zöld rendszámos autók
vásárlásának a támogatását is szorgalmazzuk. Egy kuponos roncsprémium kidolgozását szeretnénk
elérni, amelyben a különböző környezetvédelmi kategóriájú új gépjármű vásárlás esetén a
felhasználható kuponok száma ösztönözné a vevőket a környezetre kevésbé káros autók előnyben
részesítésére vásárláskor.

8. Mire gondolnak pontosan? Hogyan tudják érvényesíteni a környezetvédelmi
szempontokat?

- Ha leadunk egy roncsot kapunk érte valamennyi pénzt és egy kupont. De lehet másoktól is venni
kuponokat, amelyeket aztán beválthatunk környezetkímélő autókra. Ha mondjuk, egy elektromos autót
akarunk venni, akkor abba 6-8 kupont is beleszámítanak, egy plug-in hibridbe eggyel-kettővel
kevesebbet, egy sima hibridbe további egy kuponnal, egy 100 gramm/kilométer kibocsátás alatti
autóba pedig megint eggyel kevesebbet. Így tudnánk ösztönözni a zöld autók vásárlását, miközben a
roncsoktól is megszabadulunk. Szeretnénk elérni a veszélyes hulladék kezelésével kapcsolatos
szabályok egységesítését. Ahol új gumit vagy akkumulátort árulnak, ott le lehessen adni a régit. Az
átalány termékdíj kiterjesztését pedig terjesszék ki valamennyi gépjármű fajtára, a haszonjárművekre
most ez nem vonatkozik.

9. Milyen más intézkedésekre tesznek javaslatot a döntéshozóknak?

- Megpróbáljuk idén elérni a szervizek minősítését – hogy megfelelnek-e a jelenlegi jogszabályoknak -
kidolgozzuk a szervizek ellenőrzéséhez kulcsfontosságú szempontokat. Másik fontos elvárásunk az
alkatrész-forgalmazás korlátozása. Azt szeretnénk elérni, ami a háztartási légkondiknál már működik.
Csak regisztrált engedéllyel rendelkező szerviz vásárolhasson és építhessen be alkatrészt. A gépjármű
alkatrészt kizárólag adószámra lehetne vásárolni, ami forradalmian megváltoztatná a szervizelési
piacot, ahol jelenleg 60 százalék körüli a szürke- vagy feketegazdaság. További témáink: a
vegyeshasználatú kishaszonjármű kategória visszahozása, a forgalomból kivonás rendezése, a típus
engedélyezés átalakítása és költségeinek csökkentése, a cégautó beszerzési áfa törlése, a cégautó
javítás áfájának fennmaradó 50 százalékos eltörlése, az autógyárak és importőrök által adott saját
dolgozói ártámogatás rendezése, valamint nagycsaládos autóvásárlási kedvezmény bevezetése. Ez
megint adókedvezmény útján történne, tehát aki adót fizet, az kapjon kedvezményt. Számos területen
van fogadókészség, de még vannak olyan témáink, amelyeket jelenleg is tárgyalunk a döntéshozókkal.
Természetesen lépésről lépésre haladunk fő célunk a piac tisztítása és a legális vállalkozások
versenyképessége visszaállítása mentén.

10. Az újautó-értékesítési adatokat torzítja a reexport. Mi a véleménye róla és meddig
használják ezt az eszközt a hazai forgalmazók az adataik kozmetikázására?

- A havi piaci adatszolgáltatásunkban benne vannak a kivonási darabszámok. Minden EU-s országban
zajlik ez a folyamat, nálunk még nem is annyira látványos, mint például Ausztriában, vagy
Belgiumban. Ahol magas az adó, ott alacsony a transzferár. A mezőny felső kategóriájában vagyunk,
ami az árengedményeket illeti. Nálunk magas az áfa, magasak az illetékek, ebben a tekintetben mi is
inkább exportálunk. Az MGE a kéthavi forgalomból kivonást tekinti exportnak. A piac nálunk maga a
forgalomba-helyezés, ezt tekintjük a legfőbb mutatónak, de nyilvántartjuk, hogy mennyi autó maradt
az országban. A reexportot nem tekintjük ezt piaccsökkentő tényezőnek, hisz itt veszik meg,
ugyanakkor nagyjából ugyanennyi autó hasonló módon be is kerül az országba, félévesnél fiatalabb
alig használt autóként.

11. Miért függ össze ez mégis a válsággal?

- A válság kitörésekor igen nagy, bankok által finanszírozott készletekkel rendelkeztek a kereskedők
Magyarországon. Ha ezeket az autókat a kereskedőknél hagyták volna, sokkal többen tönkre mentek
volna. 70 százalékkal lassult le akkor a piac. Olyan kereskedő nem volt, akinek nem volt ilyen
készlete. Ekkor egyeztek bele az importőrök, segítik azzal a kereskedőket, hogy értékesíthetik
devizáért külföldre az autóikat. Egyfajta kármentés, válságkezelés volt. Ez aztán megmaradt és
egyébként is az unión belül a csoportmentességi szabályok miatt nem lehet akadályozni, hogy EU-s
állampolgár másik EU-s országban vásároljon autót. Azt sem lehet akadályozni, hogy egy EU-s díler
másik EU-s országban működő márkadílernek adjon el autót. Azt tudják csak akadályozni, hogy
viszonteladónak értékesítsenek járművet. Van olyan, aki jobban hagyja, aki kevésbé, de olyan is, aki
egyáltalán nem támogatja a reexportot. Nem tudunk mi ebbe beleszólni, ez piaci kérdés.

12. Mekkora lenne az ideális magyar autópiac? Mikor érhetjük ezt el?

- Jelen gazdasági helyzetben ez a 80-100 ezres piac képzelhető el. Az autópark fiatalításához azonban
sokkal több kellene. Az ideális szám 120-150 ezer személyautó lenne. Megnéztük pár éve a hozzánk
legjobban hasonlítható EU-s tagországokat, Csehországot, Görögországot, Portugáliát. Nem sokkal
eltérő gazdasági helyzetben vannak, mégis sokkal több autót adnak el ott. Mértünk vásárlóerőt,
árszínvonalat, gazdasági mutatókat. Arra jutottunk, hogy ha a 120 ezret el tudjuk érni egy évben, akkor
elértük a realitások határát. Megjegyzem, hogy azóta a cseh piac újra szárnyal, 170-180 ezerről tavaly
200 ezer fölött adtak el. A csehekhez idén már nem hasonlítanám magunkat. Nehéz az összehasonlítás,
de az tény, hogy egyelőre nem állunk jól az újautó-piac tekintetében.

13. Mit gondol, a hazai gyártmányú autókat előnybe kellene részesíteni az állami
tendereken?

- Ez a tendencia már ma is felismerhető, a tendereken leginkább azok a márkák érvényesülnek,
amelyeknek az anyacégei Magyarországon komoly gyártási tevékenységet végeznek. Persze számos
beszállító révén sokkal több gyártó érdekelt hazánkban. Nem tartom ördögtől valónak, hogy
versenyelőnyt kapjanak azok a cégek, akik sokat ruháznak be Magyarországon.

14. Mi a helyzet a használtautó-importtal? Milyen korlátozásokat lát szükségesnek?

- Mi nem kérünk mást, csak hogy a versenyképesség ezen a területen azonos legyen az importőrökkel.
A használt autók esetében sokszor elcsalják az áfát. Ezzel nem lehet versenyezni. Öregek a behozott
autók, így kérdésesek környezetvédelmi szempontból, a műszaki állapotuk és múltjuk is bizonytalan.
Jogosan várjuk el, hogy az állam ne támogassa a használtautó-importot. A kilowattadó
megfordításával, azt szeretnénk elérni, hogy minél környezetkímélőbb egy autó, annál kevesebb adót
fizessen a tulajdonosa. Persze tudjuk, hogy az emberek többsége nem azért használ régi autót, mert
szerelmes bele, hanem azért, mert nem tud venni korszerűbbet. Ezért úgy gondoljuk, hogy mindaddig,
amíg nincs tulajdonosváltás a két rendszert párhuzamosan kell működtetni. Statisztikailag legalább 6
év alatt fordul meg a teljes magyar 3 millió fölötti autópark.


Erdélyi Péter, MGE elnök

Tanulságos történet a Forextől

Beküldve: Hírek

Renault Fluence 1,6 benzines autó töltésellenőrzése

 

Az autó akkucserére érkezett a Forexba.
A gyári, eredeti akkuja 50Ah-s, 18 hónapot bírt ki a taxiként működő járműben.
A beépíthető maximális méretet kihasználva (245x175x190mm) egy EXIDE EA640 típusú,
64Ah/640A(EN) akkumulátort javasoltunk, amit az ügyfél el is fogadott. Az adott méretben
ez a típus rendelkezik a „legerősebb” paraméterekkel, aminek taxis üzemmódban érzékelhető
előnyei vannak.
Az új akkumulátor beszerelése után ellenőriztük a töltőrendszer állapotát és szokatlan
értékeket mértünk. Általánosságban elfogadott értékeink taxis üzemmódban 14,2-14,6V
körüli töltőfeszültség, alapjáraton-fordulaton, terhelés nélkül vagy terhelve egyaránt.
Taxiban ezeknél kisebb töltés már rövid távon alultöltöttséget eredményez.
Ehhez képest a Renault-ban minden üzemállapotban 13,4-13,5V-ot mértünk. Hétköznapi
esetben ez a töltőrendszer hibájára utal. Az adott esetben viszont több ponton is el kellett
gondolkoznunk:

- Ilyen töltéssel nem bírt volna 18 hónapot az eredeti akku, bár az utóbbi időben el is
romolhatott a rendszer.
- Annyira stabilan 13,4-13,5V-ot mértünk, hogy gyanúsan „szabályozott” értékre
gondoltunk.
- Felhívtunk egy ismerős Renault márkaszervizt, hogy tudnak-e magyarázatot az adott
típusnál erre a töltőfeszültségre. A válasz az volt, hogy ők is ilyet szoktak mérni, de
ezzel is elmennek az autók éveket.
- Akkumulátoros tapasztalatunk szerint viszont ilyen alacsony érték esetén nagyon rövid
az akkuk élettartama

Az ellentmondás feloldására az ügyféllel egyeztetve egy különleges mérésre szántuk el
magunkat. Beépítettünk az autóba egy olyan berendezést, amely az akku feszültségét
folyamatosan képes mérni és GSM hálózaton a számítógép szerverünkre továbbítani.
Így minden üzemállapotban láttuk a pillanatnyi töltőfeszültséget.
A görbe elemzésekor azt tapasztaltuk, hogy beindulás után, bizonyos körülmények között
15V feszültség is mérhető az akkun. Ez az érték járó motornál egy idő után 13,5V-ra esik és
ott is marad, amíg a motor jár. Olyan állapot nem fordult elő, hogy beindulás után 13,5V-ra
beállt töltőfeszültség menet közben megemelkedett volna, pl. 15V-ra.
Megállapítható, hogy járó motornál a terheléstől függetlenül a 13,5V nem emelkedik fel sem a
növelt fordulattól, sem a csökkent terheléstől.
Úgy tűnik, hogy a generátort szabályozó számítógép a beindulás után az akku állapotától
függően gerjeszti a generátort 15V-re vagy 13,5V-ra. (A 15V néha 14,5V.)
A pontos feltételek ismeretlenek.

Összegezve, a fenti jármű töltése, hagyományos módon, feszültségmérővel nem
ellenőrizhető, sem alapjáraton sem magas fordulaton terhelve nem tudtunk magasabb
töltőfeszültséget mérni.



FORRÁS: FOREX KFT.

Gépkezelői jogosítványok ügye

Beküldve: Hírek

Tisztelt Tagjaink!

Az alábbi rendelettel kapcsolatos anyagokat figyelmesen olvassák végig.

"A közúti közlekedési ágazatban használt önjáró emelő – és rakodógépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról szóló 40/2009. (VIII. 31.) KHEM rendelet és a nemzeti fejlesztési miniszter ágazatába tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeiről, valamint egyes, szakmai és vizsgakövetelmények kiadásáról szóló miniszteri rendeletek hatályon kívül helyezéséről szóló 12/2013. (III. 29.) NFM rendelet módosításáról"

letölthető a közlönyállapot innen:

http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK15207.pdf

 

illetve a nemzeti jogszabálytárból innen:

http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=193336.317416

A mellékelt rendeletet 2015. december 29-én hirdették ki.

Forrás: IPOSZ

Tisztelettel AOE Ügyvezetése!