Ez a honlap sütiket (Cookie-kat) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához!

Adatvédelmi tájékoztató!

 

Hírek

Új rendelet a pénztárgépekkel kapcsolatban

Beküldve: Hírek

48/2016. (XII. 6.) NGM rendelet

A pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet módosításáról, valamint az elektromágneses összeférhetőségről szóló 62/2006. (VIII. 30.) GKM rendelet hatályon kívül helyezéséről

A Magyar Közlöny 192/2016. számának letöltéséhez kattintson ide!

Az észt csoda titka

Beküldve: Hírek

Digitális kormányzat

AZ ÉSZT CSODA TITKA UTÓSZÓVAL

Egyes országokban az e-kormányzás a közeljövőben olyan szerepet tölthet be,
mint amilyet az ipari forradalom Angliájában a vasút vagy az ókori Rómában az
utak: a digitalizált közigazgatás a gazdasági fejlődés infrastrukturális alapja lehet.
Legalábbis erre utal Észtország példája. Húsz éve tervbe vették az elektronikus
kormányzásra való átállást, mára pedig meghétszerezte GDP-jét. De pontosan milyen
szerepet is játszott a gazdasági növekedésben az elektronikus közigazgatás,
és mit üzen Magyarország számára az észtek példája?
Teljes mértékben digitalizált egészségügy és oktatás, internetes parlamenti választások,
öt perc alatt online elkészíthető adóbevallás – ez csak néhány a háromezer szolgáltatás
közül, amelyet az észt e-kormányzati portál kezel. Ezekhez kapcsolódnak a
magánszektor által nyújtott lehetőségek, amelyeknek köszönhetően az állampolgárok
például az elektronikus személyi igazolványukkal vehetnek igénybe tömegközlekedési
szolgáltatásokat vagy azonosíthatják magukat a banki tranzakciók során.
Az észt sikertörténet azt példázza nekünk, magyaroknak is, hogy a 21. században,
a tudás- és innovációalapú gazdasági környezetben hatalmas versenyelőnybe
kerülnek azok az országok, amelyek a jövőjüket az elektronikus közigazgatási
szolgáltatások kiterjesztésével alapozzák meg. Hazánk nagy lépést tett ebbe az
irányba az elektronikus személyi igazolvány idén januári megjelenésével, amelyet
azóta már közel egymillióan igényeltek, a kártya ugyanis az észt példához hasonlóan
itthon is kulcseleme lehet az e-kormányzati szolgáltatások bővülésének. Ezért
ahhoz, hogy Magyarország is meg tudja alapozni jövőjét az e-kormányzati fejlesztésekkel,
az újabb és újabb szolgáltatások megjelenése mellett arra is szükség
van, hogy már az alapfokú oktatásban is különös figyelmet fordítsunk a digitalizáció
adta lehetőségek kihasználásához szükséges készségek elsajátítására.


UTÓSZÓ

„Az észt csoda titka” című írás, melyet kivonatolva közlünk, a Világgazdaság Online-
on, 2016. július 19-én jelent meg, Ignácz István tollából. A rendkívül érdekes
teljes szöveg az alábbi helyen olvasható: http://www.vg.hu/velemeny/az-esztcsoda-
titka-472893. Ignácz úr a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások
Központi Hivatalának KEK KH elnöke. Reméljük, Ignácz úr ismeri a mai műszaki
vizsgáztatás helyzetét, legalábbis informatikai oldaláról. Már évtizedes törekvés,
hogy az NKH, illetve KÖKIR gépjármű-azonosító (típusadatok stb.) adatbázisát
és a KEK KH adatbázisát egyesítsék. Ezzel az állampolgárnak a kormányhivatali
ügyintézés, a folyamat akadálymentessége lényegesen egyszerűsödik. Annak a
kezében van a hatalom, aki adatokkal rendelkezik – ógörög igazság. Az adatbázisok
egységesítése, összefésülése – érthetetlen módon – sokáig nem történt meg,
igyekszem magamtól elhessegetni a hatalomféltés indokát. És láss csodát, még
„észt” sem kellett hozzá, megtörtént. Szokás mondani, harmonizálták. Sajnos még
a tapasztalat diszharmóniáról szól. Például ismeretlen típus miatti ügyfélküldözgetés,
pedig ma már egyablakosak vagyunk, előfordul. Van, aki, és a dolga nem
oldódott meg, sok órát várt a kormányhivatalban, majd visszaküldték a vizsgálóállomásra.
Autóját egy hétig nem tudta például külföldi fuvarba küldeni. Kedves Ignácz
úr, kérjük, egy kis odafigyeléssel és persze munkával legyen a diszharmóniából
harmónia. Remélem, az informatikushiány nem lesz ennek akadálya.

NSZI

Online pénztárgép tanfolyam indul - Autosoft Kft.

Beküldve: Hírek

  

AutoSoft "a Profit-Generátor"

Köszöntelek!

Az On-line pénztárgép valóban elkerülhetőde közel sem egyértelmű mit kell tenni.

Nem, nem fogja ezt megoldani egy szoftver sem, bár segít a folyamatban.

Sajnos elterjedt az a nézet, hogy "mindig számlát adok és kész".

Ez megint csak szükséges, de biztosan nem elégséges feltétel.

Valóban ha nincs pénztárgép mindig számlát kell adni.

Csakhogy a számlaadásnak vannak feltételei.

Többek között kellenek hozzá a vevőnek az adatai.
(nem feltétlen a forgalmiban szereplő adatok)

Nem csak fikció ez a probléma felvetés.

Az inkognitós NAV ellenőrökről vannak akik tudnának mesélni.

Igazából erre kell jól felkészülni.

Több előadásom is volt már, ahol az elméletet elmondtam, de tapasztalom, hogy az elmélet az egy dolog, a gyakorlat meg egy másik.

Ugyanis a pénztárgépet csak akkor lehet elkerülni, ha a gyakorlatban sikerül megvalósítani az elkerülés feltételeit.

Akit lehet, be fognak húzni a csőbe, pont mint idáig.

Fel kell készülni, ki kell dolgozni egy atomstabil forgatókönyvet a pénztárgép elkerülésére.

Ha valaki erre nem áldoz, vegyen inkább pénztárgépet, olcsóbban jön ki.

Változás!
Jönni fog
 egy pénztárgépes cég szakértője, hogy tényleg bármilyen bizonytalanságot el tudjunk oszlatni!

A cél az, hogy mindenkinek megnyugtató módon eldönthesse mi neki a legjobb, illetve felkészült legyen mindenképpen, mert amiket hallok az alapján sok pénzt fog a NAV begyűjteni.

Helyszín: Budapest, Lurdyház, Könyves Kálmán krt. 12-14., 1097

Időpont: 2016.12.02. 10 órától, 15-ig, illetve ameddig szükséges.

Ha bármiben bizonytalan vagygyere el, szeretettel látunk!

max 27 hely!

Ide kattintva további infó, illetve jelentkezés:

Gyere el, menj biztosra, készülj fel a pénztárgép elkerülésére!


További érdekességek, levelek, információk ITT találhatók.

Kövess minket Facebookon!

Üdvözlettel:
Szamosfalvi István

 

AutoSoft Kft.
1201 Budapest, Lenke u. 35.

Tel.: 284-00-30,
Fax.: 421-93-00,
Data: 421-92-99
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Fehéredik a szakmánk

Beküldve: Hírek

                                                                                                  

 

SAJTÓINFORMÁCIÓ

VÉGRE FEHÉREDIK AZ AUTÓS SZAKMA        

 

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete évek óta tesz javaslatokat a jogalkotónak annak érdekében, hogy az autókereskedelmi és javítói ágazatban csökkenjen a feketegazdaság aránya, csökkenjen a legálisan működő vállalkozások versenyhátránya és ez által igazságosabbá váljon a közterhek elosztása.

Örömmel üdvözöljük, hogy erőfeszítéseink 2016 őszére részben meghallgatásra és elfogadásra találtak, így néhány fontos területen sikerült céljainkhoz közelebb kerülni.

  •  Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete  mintegy négy éve tette le javaslatát egy közhiteles gépjármű járműtörténeti adatbázis megteremtésére. Első lépésként a km óra állás regisztrálását és a manipuláció büntethetőségét vezette be a jogalkotó 2012-ben. A javaslat alapján a részletes egyeztetések eredményeképpen nemrég megszületett a vonatkozó teljes jogszabály tervezete, amely 2017-től a – jelenleg is a KEK KH adatbázisából lekérdezhető gépjármű adatokon túl - biztosítási káresemények és ezek javítása, valamint más fontos javítási események rögzítését írja majd elő. Ez nagymértékben elősegíti a használt gépjármű kereskedelemben az átláthatóságot, vagyis az ilyen járművet vásárolni szándékozók minden információval rendelkezni tudnak, mielőtt ebbe a jelentős beruházásba belevágnak;
  • a gépjármű forgalmazók adminisztratív terheit jelentősen csökkenti a környezetvédelmi termékdíj átalány bevezetése és kiterjesztése valamennyi járműfajtára. Egyesületeink alakították ki és javasolták az egyes kategóriákban alkalmazandó díjtételeket, egyeztetve a jogalkotóval;
  • a 2017. évi adócsomagban sok éve letett javaslatunk alapján, végre megjelent egy olyan előírás, amely a használt gépjárműimport esetén az ÁFA csalásokat hivatott megelőzni, akadályozni;
  • üdvözöljük és fontos, előremutató lépésnek tartjuk az elektromos hajtású gépkocsik közreműködésünkkel kialakított támogatási rendszerét, amely immáron kiterjed a forgalmazás, az üzemeltetés, valamint a töltőhálózat kiépítésének területeire is.

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a fentiekben részletezetteken túl is további fontos előterjesztéseket tett és tesz folyamatosan a fent megjelölt célok elérése érdekében. Nagy örömünkre szolgál, hogy sokéves erőfeszítéseink eredményeként több területen előrelépés történt. Természetesen még sok feladat vár ránk, az ezekkel kapcsolatos további elgondolásainkról hamarosan információt adunk.

Bízunk abban, hogy a jogalkotó javaslatainkat támogatni fogja, így a legális szakma versenyhátránya csökkenni fog az autósok, a környezet, a közlekedés biztonsága és a magyar állam érdekeinek szem előtt tartásával.

Kérdéseik esetén örömmel rendelkezésre állunk.

Budapest, 2016. november 2.

 

Knezsik István                                  Erdélyi Péter

elnök                                           ügyvezető elnök

Autós Nagykoalíció               Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Tanulságos történet

Beküldve: Hírek

 

 

Mesél a szerviz- rejtett hiba vagy hanyagság?

 

Néhány héttel az eladás után éktelen kopogás hallatszott a motorból. Ki a felelős?

Nemrég indult új sorozatunk minden részében arra próbálunk meg rávilágítani, hogy a legális keretek között működő járműszervizek miért drágábbak egy nagyságrenddel azoknál a műhelyeknél, amelyek akarva-akaratlan szabályellenesen végzik tevékenységüket. Volt is már néhány tanulságos történetünk, mint például a múltkori Ford S-Max esete…

… és most….

Toyota Sport

A japán gyár sportrészlege a legtöbb modellbe belenyúl és gyári technológiával kicsit felhúzza a széria kiviteleket. Adott egy 10 éves példány a Toyota, és talán a világ, legnépszerűbb modelljéből, ami „TS” logóval az elején, büszkén hirdeti, hogy az 1.315 kilós méregzsák egy kompresszoros 1.8-as motort takar.

A kocsit egy magyar vállalkozás vásárolta külföldről. A cég alaptevékenységét tekintve autószerviz, méghozzá az igényesebb fajtából. A kocsi Budapestre került, majd megvette egy messzi nagyvárosban élő fiatalember, aki örömmel kezdte használni. A 224 lóerőt azonban nem sokáig élvezhette felhőtlenül, mert a motorból éktelen kopogás kezdett hallatszódni, ami egyre erősebb lett.

Folytatásért kattintson az alábbi linkre:

http://www.autoszektor.hu/hu/content/mesel-szerviz-rejtett-hiba-vagy-hanyagsag

Autoszektor.hu,

kiadja az Autós Nagykoalíció

Elektromos gépjármű töltésére vonatkozó engedély

Beküldve: Hírek

Tisztelt Tagjaink!

 

Megjelent a Magyar Közlöny 2016/142. számában a Kormány 281/2016. (IX. 21.) Korm. rendelete egyes energetikai tárgyú kormányrendeletek módosításáról. Az alábbiakban próbáltuk a lényeges dolgokat kiemelni, a teljes Magyar Közlöny a cikk végi linkről letölthető!

 AOE Ügyvezetés

 

 

„ 2. A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet módosítása

4. § A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Vet. Vhr.) 81. §-át követően a következő alcímmel egészül ki:

„(A VET 90/B. §-ához) Elektromos gépjármű töltésére vonatkozó engedély 81/A. § (1) Az elektromos gépjármű töltésére vonatkozó engedély iránti kérelemhez mellékelni kell a 27. számú mellékletben előírtakat.

(2) A Hivatal a kérelem elbírálása során vizsgálja a töltőállomásnak az együttműködő villamosenergia-rendszerre, valamint a rendszeregyensúlyra gyakorolt hatását, továbbá a hálózatfejlesztésre gyakorolt esetleges hosszú távú hatásait.

(3) A töltőállomás üzemeltetője az engedélyében foglalt töltőállomások üzemeltetésére jogosult. A töltőállomások számában bekövetkező változás az engedély módosítására okot adó körülménynek tekintendő.”

***

6. §  A Vet. Vhr. az 1. melléklet szerinti 27. számú melléklettel egészül ki.

***

1. melléklet a 281/2016. (IX. 21.) Korm. rendelethez

„27. számú melléklet a 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelethez

Elektromos gépjármű töltésére vonatkozó engedély iránti kérelemhez benyújtandó dokumentumok

1. Töltőállomásonként a töltőberendezések

a) száma,

b) típusa,

c) teljesítménye és

d) telepítésének helye.

2. Nyilatkozat arról, hogy a kérelmező a kérelemben foglalt számú, típusú, a vonatkozó műszaki és biztonsági előírásoknak megfelelő, az elektromos gépjármű töltésére használt villamos energia töltésenként történő hiteles mérésére alkalmas töltőberendezéssel, valamint a kérelemben foglalt számú, típusú, a műszaki, biztonsági előírásoknak megfelelő akkumulátorral rendelkezik.

3. Nyilatkozat arról, hogy – a vezeték nélküli és az indukciós töltőberendezés kivételével –

a) a váltakozó áramú, legfeljebb 22 kW teljesítményű (normál teljesítményű) töltőberendezés legalább az EN62196-2 szabvány szerinti dugaszoló aljzattal vagy az EN62196-2 szabvány szerinti 2. típusú gépjárműcsatlakozóval rendelkezik;

b) a váltakozó áramú, 22 kW-nál nagyobb teljesítményű (nagy teljesítményű) töltőberendezés legalább az EN62196-2 szabvány szerinti 2. típusú csatlakozóval rendelkezik; 

c) az egyenáramú töltőberendezés legalább az EN62196-3 szabvány szerinti kombinált töltőrendszerű Combo 2 típusú csatlakozóval rendelkezik.

4. Nyilatkozat arról, hogy a kérelmező rendelkezik a tevékenység gyakorlásához esetlegesen szükséges, más jogszabályokban meghatározott, nevére szóló hatósági engedélyekkel.”

 

A Magyar Közlöny 142/2016. számának letöltéséhez kattintson ide!

Pénztárgép kötelezettség

Beküldve: Hírek

Megjelent a Magyar Közlönyben a rendelet, a pénztárgép kötelezettség 2017 január 1-től lesz.

Az on-line pénztárgépre kötelezettek is kiválthatják a pénztárgépet megfelelő előkészítéssel, de nagy odafigyelést érdemel a téma, mert nem olcsó a büntetés.

 

A hivatalos rendelet innen letölthető!

 

AOE vezetése